نمونه ترجمه تخصصی مدیریت - مدیریت منابع انسانی
کد مترجم: 9
کاربر گرامی: متن زیر مربوط به ترجمه یکی از متون تخصصی مدیریت می باشد
که توسط مترجم با کد 9 انجام شده است. در صورتی که تمایل دارید تا همین
مترجم سفارش ترجمه شما را انجام دهد، می توانید در قسمت ارجاع به مترجم خاص
شماره 9 را وارد نمائید.
با تشکر
Many people call themselves managers. It looks good on a business card and it can impress the neighbours. But what is a manager? What does he or she actually do? Why are they usually paid more than lesser mortals and what challenges and opportunities do they face as part of the management structure. Sometimes, managers have developed over the years with the organisation, sometimes they are brought in especially because they have specific knowledge of a certain skill which the organisation is lacking.
In this chapter we will examine the role of the manager, briefly explore the development of the role and the skills and see how far these traditional views colour todays managers. Since the practice has taken several centuries to develop, it stands to reason that only some of the development process may be relevant to today's world. Which parts might be most relevant and how can we project into the future which parts could be even more relevant for the organisation of tomorrow? Management will continue to evolve, based on the lesson of the past; which of those lessons will be most useful in years to come?
بسیاری از مردم خود را مدیر مینامند. بر روی کارتهای تبلیغاتی خوب به نظر میرسد و میتواند همسایهها را تحت تاثیر قرار دهد. اما مدیر چیست؟ به راستی یک مدیر زن یا مرد چه میکند؟ چرا معمولا دستمزد بیشتری میگیرند و با چه چالشها و فرصتهایی به عنوان بخشی از ساختار مدیریتی مواجه میشوند؟ گاهی اوقات، مدیران در طی سالها کار در کنار تشکیلات اداری رشد میکنند، گاهی اوقات استخدام میشوند زیرا دارای دانش مشخصی پیرامون یک مهارتاند که تشکیلات اداری از آن محروم است.Link: https://faratarjome.ir/u/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-مدیریت---مدیریت-منابع-انسانی0.html