شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

نمونه ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی معماری -جایگاه سازه در خلق فضای معماری

نمونه ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی معماری -جایگاه سازه در خلق فضای معماری
کد مترجم: 21

نقش سازه در خلق و هویت دهی به فضای معماری چیست؟سازه و معماری می توانند به شیوه های بسیار مختلفی با یکدیگر ارتباط داشته باشند که طیف وسیعی از برتری کامل سازه بر معماری تا نادیده گرفتن ضروریات سازه ای در تعیین شکل و همچنین مسائل زیبایی ساختمان را در بر می گیرد.در این تحقیق بر آن شدیم تا ابتدا به بررسی ارتباط سازه و معماری به عنوان دو عنصر  هم آوا و نیز تبیین جایگاه معماری "های تک"در این هم آوایی و همچنین بررسی جایگاه سازه در ایجاد فضا و بخصوص فضای معماری بپردازیم.پژوهش حاضر یک پژوهش تحلیلی است و در آن از شیوه کتابخانه ای برای گرد آوری داده ها استفاده شده است. آنچه که از تحقیقات انجام شده در این زمینه منتج می شود آن است که اگرچه در بسیاری از بناها در دوره هایی از تاریخ سازه باید مستتر و پوشیده می ماند و هیچ اثری از سازه در داخل و یا خارج بنا نمود نمی یافت مانند ساختمان( امپایر استیت1)اما با گسترش علم و پیشرفت تکنولوژی نقش و جایگاه سازه تغییر یافته است تا انجا که سازه خود سبب ایجاد فضای معماری گشته به آن هویت بخشیده است.

What is the role of structure in creating and identifying architectural space? The structure and architecture may be related through a variety of methods which includes a full range of priority of the structure over architecture to the structural requirements ignorance in determining the shape and beauty of the building. In this study we are determined to first examine the relationship between structure and architecture as two monotonous elements and consider the position of “high-tech” architecture in the same tone as well as the structural position in creating space and especially architectural space. This study is an analytical study in which the library method is used for data collection. It is concluded from the various studies in the area that although in the past the building structure must had been remained hidden and covered and the had to be no traces of structure within or outside of the buildings such as the (Empire State Building) but with the development of science and technology the role and position of structures have changed as far as the structure itself creates architectural space and gives identity.


Link: https://faratarjome.ir/u/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-فارسی-به-انگلیسی-معماری--جایگاه-سازه-در-خلق-فضای-معماری8.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان