نمونه ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی مدیریت
نمونه ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی مدیریت
کد مترجم: 2
کاربر گرامی: متن زیر مربوط به ترجمه یکی از متون فارسی به انگلیسی مدیریت می باشد
که توسط مترجم با کد 2 انجام شده است. در صورتی که تمایل دارید تا همین
مترجم سفارش ترجمه شما را انجام دهد، می توانید در قسمت ارجاع به مترجم خاص
شماره 2 را وارد نمائید.
با تشکر
با توجه به اینکه هدف
پژوهش حاضر بررسی رابطهی انگیزش ریاضی با اضطراب ریاضی دانش آموزان ناشنوا بوده
است، در این فصل به عنوان «مبانی نظری و پیشینهی پژوهش» ابتدا به مباحث نظری و
پیشینهی مربوط به انگیزش تحصیلی پرداخته شده است. شایعترین
طبقهبندی ناشنوایی این است كه، مبتلایان را به دوگروه «ناشنوا» و «كمشنوا» تقسیم
میكند. این طبقهبندی جز در مواردی كه متخصصان، تعاریف متفاوت و گوناگونی از آن
ارائه میدهند، نسبتا ساده است. معمولا دو نوع ناشنوایی وجود دارد(هالاهان و
کافمن، 1373). ناشنوایی در رابطه با ناگویایی قابل لمستر است و سنگینی فقدان این
حس مهم بشری از این طریق بهتر نمایان میشود(پاکزاد، 1376). ذكر این نكته ضروری است كه رابطه نزدیكی بین
فقدان شنوایی و عقبماندگی ذهنی در رشد زبان وجود دارد. یکی از عوامل مهم در یادگیری، مؤلفههای ارزشی مانند جهتگیری
هدفی، علاقه به تکلیف و اهمیت دادن به آن است و عوامل دیگر مؤلفههای انتظاری مثل
خودکارآمدی، اسنادها و عقاید کنترلی میباشد(پنتریج،
1999).
Given that the objective of present study is to investigate the relationship between mathematics motivation with math anxiety in deaf students, in this chapter the theories and history of academic motivation entitled "Theoretical principles and research background" are discussed. The most common category of deafness is that, it divides the patients into two groups, "deaf" and "hearing impaired". This category is relatively simple except when experts present different definitions of it. There are usually two types of deafness (Halahan and Kaufman, 1997). Deafness is more tangible than unvocalness and the heaviness of loss of this important human feeling appears better in this way (Pakzad, 1997). It should be noted that there is a close relationship between hearing loss and mental retardation in language development. One of the most important factors in learning is the valuable components such as goal orientation, interest and importance to duty and other factors are such as expectations components, self-efficacy, beliefs, attributions and control beliefs (Pintrich, 1999).
Link: https://faratarjome.ir/u/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-فارسی-به-انگلیسی-مدیریت9.html