شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

مراحل نوشتن مقاله از صفر تا صد

مراحل نوشتن مقاله از صفر تا صد

صرف زمان و تلاش زیاد دو فاکتور مهم برای انجام آزمایش های علمی هستند. با این وجود اگر نتایج آن آزمایش‌ها در اختیار عموم قرار نگیرد نتیجه ای نخواهد داشت و مثمرثمر نخواهد بود. در حقیقت مقاله تحقیقی را می‌توان یک روش برای آگاه کردن دیگران و نیز تبادل اطلاعات دانست. به عبارت دیگر شما با استفاده از مقالات علمی میتوان نظریات خودتان را در باب تجزیه و تحلیل و نیز تفسیر داده هایی که به دست آورده اید در اختیار دیگران قرار دهید.

مراحل نوشتن مقاله الگو و استانداردهای منحصر به خود را دارد که با دیگر نوشته های علمی و غیر علمی تفاوت اساسی دارد برای اینکه بتوان ارتباط صحیح را برقرار کرد باید زبان انگلیسی تسلط پیدا کرد چرا که این امری ضروری است برای اینکه بتواند از تحقیقات انجام شده گزارشی در اختیار دیگران قرار داد داد که بدون انجام ابهام بوده و با زبانی ساده بیان شده باشد و همه بتوانند آن را درک کنند.

مراحل نوشتن مقاله

 همه مجلات یک فرمت کلی برای نوشتن مقاله دارند که بین آنها مشترک است، البته این نکته لازم به ذکر است که این امکان وجود دارد که هر مجله دارای الگو و قالبی خاص برای نوشتن مقاله باشند به هر حال به طور کلی فرمت به شکل زیر است:

·        موضوع مقاله

·        چکیده

·        مقدمه

·        روش تحقیق

·        نتایج

·        بحث و تجزیه و تحلیل

·        نتیجه گیری

·        منابع

هر کدام را به طور خلاصه برای شما توضیح خواهیم داد:

1.     موضوع مقاله : هر مقاله علمی باید عنوان داشته باشد که بتواند تحقیقاتی که انجام شده را به درستی توصیف کند وقتی می‌گوییم به درستی یعنی عنوان به گونه‌ای باشد که خواننده زمانی که آنها را میخواند متوجه شود که اقدامات کلی انجام گرفته و مسئله اساسی مقاله چیست نه اینکه کل مقاله را بخواند تا آن را متوجه شود.

2.     چکیده : در این بخش به طور خلاصه کل مقاله را باید به طور ساده بیان کنید این مورد را با خلاصه اشتباه نگیرید خلاصه در حقیقت کوتاه شدن متن به جملات کوتاه را می گویند که برای کسانی که قبل از مصرف را خواندند آورده می‌شود اما چکیده از خلاصه فراتر بوده و می‌توان اینگونه بیان داشت که خلاصه ای از گزارشات تحقیق است و باید چیزی حدود ۲۵۰ کلمه باشد.

3.     مقدمه : در این قسمت باید اطلاعات مفید را بگونه‌ای در اختیار خواننده قرار دهد که او برای خواندن ادامه متن اشتیاق پیدا کند.

4.     روش تحقیق : در این بخش باید مراحل نوشتن مقاله، روش جمع آوری اطلاعات و نیز کنترل نتایج را بنویسید.

5.     نتایج : نویسنده در این بخش نتایجی که در هر آزمایش به دست آمده را به کمک جدول ها و نمودارهای مختلف و تصویر ها را در مقابل پیاده سازی می کند اما گزارش از معنی این نمودارها و جدول و تجزیه و تحلیل ها ارائه نمی کند.

6.     بحث و تجزیه و تحلیل : در این بخش نویسنده به توضیح بیشتر درباره نتایجی که از آزمایشات به دست آمده و نیز همبستگی و تفسیر متغیر ها را در مقاله وارد کرده و علت هرگونه انحراف از نتایج مورد انتظار بوده را برای مخاطب خود توضیح می‌دهد.

7.     نتیجه گیری : برای نوشتن نتیجه گیری باید نحوه نتیجه گیری کلی را مد نظر داشته باشیم و باید معنا و تفسیر خود را از نتیجه کلی که از تحقیق آسل می‌شود را برای خواننده ارائه کنیم.

8.     منابع : در این قسمت باید نام منابعی که در نگارش مقاله خود از آنها استفاده کردید چه کتاب یا چه مقاله‌های دیگر را بنویسید، چرا که بدون این کار مقاله نوشته شده شما نوعی سرقت علمی به حساب می آید.

 

 

 

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/مراحل-نوشتن-مقاله-از-صفر-تا-صد2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان