شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

بررسی چندین رشته از شاخه فنی مهندسی

بررسی چندین رشته از شاخه فنی مهندسی

1)رشته کامپیوتر
ر شته کامپیوتر با حدود 100 هزار دانشجو پس از حسابداری و حقوق یکی از رشته های پردرآمد به حساب می آید.به سبب گسترش فناوری اطلاعات وهمگانی شدن این فناوری دربین مردم ،این رشته ازبازار کارخوبی برخورداراست.به ویژه مهندس های نرم افزار ، فرصت های شغلی  بیشتری دارند.فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در شرکت سخت افزاری، طراحی وب و شبکه های اینترنتی و وبسایت مشغول بکار میشوند.

البته نباید ازاین نکته غافل شد که امروزه فارغ التحصیلان این رشته نسبت چندین سال پیش، سیر صعودی داشته است.



2)مهندسی پزشکی

میتوان گفت این رشته ترکیبی از دو گروه تجربی و ریاضی می باشد وهمکاری مهندسی و پزشکی  کمک شایانی به افراد بیمار و همچنین پزشک ها کرده است و در این مسیر قدم های مفید و موثری برداشته شده که اکثر اخبار مربوط به آن را در رسانه ها شنیده ایم.
به سبب گسترش روزافزون سیستم های مهندسی در زمینه ی پزشکی و بهداشتی، تربیت و وجودنیروی انسانی متخصص وماهر که آشنا به وسایل وتجهیزات پزشکی امری ضروری است.

تعداد کل واحد های درسی در طول دوره 140 واحد می باشد که شامل درس های عمومی،پایه ، اصلیتخصصی و اختیاری، به شرح زیر است:

1_دروس عمومی 20 واحد
2_دروس پایه 26 واحد
3-دروس اصلی 47 واحد
4_دروس تخصصی 47 واحد

 

3)مهندسی نفت

همه ی انسان ها در طول زندگی خویش به نحوی با سوخت های فسیلی درگیری و ارتباط دارند از پوشاک و لوازم و بنزین و نفت و لوازم الکتریکی تا..... .

درواقع میتوان گفت ، نفت  سلطان انرژی جهان ومحور سیاست و اقتصاد جهان کنونی است.

 (نفت خام) ترکیبی از کربن ، هیدروژن ،مقداری نیتروژن و اکسیژن و گوگرد است که در اعماق زمین تشکیل میشود و مهندسی نفت به منظور افزایش  تولید و بهره برداری حداکثری ازاین منابع هیدرو کربنی زیرزمینی به وجود آمده است.رشته مهندسی نفت یکی از رشته های مرتبط باحوزه انرژی محسوب میشود و هدف کلی آن تامین نیازهای انرژی صنایع و مصارف خانگی و خودروسازی و غیره است.این رشته با مبحث های زمین شناسی وشیمی ارتباط بسیار نزدیکی دارد و برای افراد و دولت هایی که دغدغه آن ها حداکثرسازی سود از وابستگی دنیای امروز به نفت وگاز است ،بسیار جذاب به حساب می آید.

به جرات میتوان عنوان کرد که درس شیمی در دبیرستان  بیشترین ارتباط را بارشته مهندسی نفت دارد و لازم است که دانشجو درابتدای ورود به این رشته با مبحث های مختلف شیمی ازجمله:ترمودینامیک شیمیایی، خواص و رفتار گاز ها و محاسبات شیمیایی و قوانین اسیدها و باز ها آشنایی کامل داشت.
شایان ذکر است که دانشجو باید قبل از ورود به رشته مهندسی نفت باید با مبحث هایی از ریاضی هم آشنا باشد مثل:مشتق و کاربرد آن،فنون انتگرال گیری,مساحت و مقاطع مخروطی،توابع مثلثاتی،آمار و احتمال، ماکزیمم و مینیمم توابع آشنایی داشته باشد.


 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/بررسی-چندین-رشته-از-شاخه-فنی-مهندسی6.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان