پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

2 نرم افزار پرکاربرد بین مترجمان

مترجمی به تنهایی می تواند کار دشواری باشد. گاهی برای ترجمه ی یک متن باید تحقیقاتی از پیش انجام شود. حالا تصور کنید، تعداد زیادی ترجمه در طول دوره ی کاری تان انجام می دهید که موضوعات زیادی را در بر می گیرند که می تواند کمی خسته کننده و گیج کننده باشد. هرچند با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، نرم افزارهایی زیادی برای آسان کردن کار به وجود آمده اند. در این پست قصد داریم 2 تا از این نرم افزارها را به شما پیشنهاد کنیم.

1. Linguee: یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای حوزه ی ترجمه، همین برنامه است. دلیل طرفدارهای زیادش داشتن دیکشنری است و همینطور این برنامه برای شما قسمتی در نظر گرفته است تا بتوانید تنها با چند کلیک، مقالاتی با همون موضوع مقاله ی خودتان پیدا کنید و همینطور ببینید که در مقالات مشابه، کلمه ای که به دنبال آن بودید چطور ترجمه شده است.

2. SDL Trados Studio: یکی از پر پیشنهادترین نرم افزار برای همیار ترجمه (سی ای تی) است. این نرم افزار کمک مناسبی برای تمام مترجمان تمام وقتی است که ترجیح می دهند وقت خود را برای دوباره نویسی جملات پر تکرار هدر ندهند. اکثر آژانس های بزرگ ترجمه به مترجمان خود پیشنهاد می کنند تا از این نرم افزار استفاده کنند.

Link: https://faratarjome.ir/u/news/2-نرم-افزار-پرکاربرد-بین-مترجمان1.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان