نمونه ترجمه تخصصی مدیریت- مدیریت منابع انسانی و کارکنان
نمونه ترجمه تخصصی مدیریت- مدیریت منابع انسانی و کارکنان
کد مترجم: 823
با این که
تحقیقات ارزیابی عملکرد سابقه ی طولانی دارد، می خواهیم به شکافی در سوابق تحقیقی
مدیریت منابع انسانی (HRM) بپردازیم و واکنش کارکنان را نسبت به ارزیابی عملکرد جدیدی مورد
بررسی قرار دهیم. بطور خاص، واکنش 408 کارمند اتحادیه را نسبت به سیستم ارزیابی
عملکرد جدید مورد بررسی قرار دادیم. واکنش هایی که مورد بررسی قرار گرفت عبارتند
از؛ رضایت، رضایت شغلی، عدالت در ارزیابی، هدف گذاری و هدف درک شده ی سیستم. رضایت
در سیستم ارزیابی زمانی بالاتر می باشد که (الف) کارکنان آن را با عدالت درک کنند،
(ب) تنها برای اهداف توسعه ای بکار گرفته شود و (سی) به آنها اجازه ی شرکت در هدف
گذاری را دهد. از همه مهم تر، درک اینکه توسعه و پیشرفت مرکز توجه ارزیابی است،
میانجی گر رابطه بین رضایت ارزیابی، و هر رضایت شغلی، عدالت ارزیابی و هدف گذاری
می شود.
While performance appraisal research has a rich history, we sought to address a long-noted void in the
human resource management (HRM) literature, namely an investigation of employees’ reactions to a
newly introduced performance appraisal. Specifically, we examined the reaction of 408 unionised
employees to a newly introduced performance appraisal system. Reactions examined included appraisal
satisfaction, job satisfaction, appraisal fairness, goal setting and the perceived purpose of the system.
Satisfaction with the appraisal system was higher when (a) employees perceived it as being fair, (b) it was
used primarily for developmental purposes and (c) it allowed them to participate in goal setting. Of
additional importance, perception of a developmental focus in the appraisal partially mediated the
relationship between appraisal satisfaction, and each of job satisfaction, appraisal fairness and goal setting.
Link: http://faratarjome.ir/u/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-مدیریت--مدیریت-منابع-انسانی-و-کارکنان8.html