یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸

نمونه ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی مدیریت

نمونه ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی مدیریت
کد مترجم: 2

کاربر گرامی: متن زیر مربوط به ترجمه یکی از متون فارسی به انگلیسی مدیریت می باشد که توسط مترجم با کد 2 انجام شده است. در صورتی که تمایل دارید تا همین مترجم سفارش ترجمه شما را انجام دهد، می توانید در قسمت ارجاع به مترجم خاص شماره 2 را وارد نمائید.
با تشکر


با توجه به اینکه هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه­ی انگیزش ریاضی با اضطراب ریاضی دانش آموزان ناشنوا بوده است، در این فصل به عنوان «مبانی نظری و پیشینه­ی پژوهش» ابتدا به مباحث نظری و پیشینه­ی مربوط به انگیزش تحصیلی پرداخته شده است. شایع‌ترین طبقه‌بندی ناشنوایی این است كه، مبتلایان را به دوگروه «ناشنوا» و «كم‌شنوا» تقسیم می‌كند. این طبقه‌بندی جز در مواردی كه متخصصان، تعاریف متفاوت و گوناگونی از آن ارائه می‌دهند، نسبتا ساده است. معمولا دو نوع ناشنوایی وجود دارد(هالاهان و کافمن، 1373). ناشنوایی در رابطه با ناگویایی قابل لمس‌تر است و سنگینی فقدان این حس مهم بشری از این طریق بهتر نمایان می‌شود(پاکزاد، 1376).   ذكر این نكته ضروری است كه رابطه نزدیكی بین فقدان شنوایی و عقب‌ماندگی ذهنی در رشد زبان وجود دارد. یکی از عوامل مهم در یادگیری، مؤلفه­های ارزشی مانند جهت­گیری هدفی، علاقه به تکلیف و اهمیت دادن به آن است و عوامل دیگر مؤلفه­های انتظاری مثل خودکارآمدی، اسنادها و عقاید کنترلی می‌باشد(پنتریج[1]، 1999).

Given that the objective of present study is to investigate the relationship between mathematics motivation with math anxiety in deaf students, in this chapter the theories and history of academic motivation entitled "Theoretical principles and research background" are discussed. The most common category of deafness is that, it divides the patients into two groups, "deaf" and "hearing impaired". This category is relatively simple except when experts present different definitions of it. There are usually two types of deafness (Halahan and Kaufman, 1997). Deafness is more tangible than unvocalness and the heaviness of loss of this important human feeling appears better in this way (Pakzad, 1997). It should be noted that there is a close relationship between hearing loss and mental retardation in language development. One of the most important factors in learning is the valuable components such as goal orientation, interest and importance to duty and other factors are such as expectations components, self-efficacy, beliefs, attributions and control beliefs (Pintrich, 1999).

Link: http://faratarjome.ir/u/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-فارسی-به-انگلیسی-مدیریت9.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان