پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

معرفی رشته حسابداری از صفر تا صد

از گذشته تاکنون اعتقاد بر این بود که رشته حسابداری به دلیل اینکه یک فن تجربی است شیوه یادگیری آن نیز باید به شیوه استاد و شاگردی باشد و تحصیلات دانشگاهی نیاز ندارد، اما در سال ۱۳۴۵ تاسیس این رشته در آموزشگاه عالی حسابداری شرکت ملی نفت ایران و بعد از آن در دانشگاه تهران و بعد از آن در سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی این رشته شروع به آموزش کرد.

 علم حسابداری یک سیستم منظم که در آن کارهای زیر انجام می شود است:

·         جمع آوری، طبقه بندی و ثبت اطلاعات.

·         خلاصه کردن آنها.

·         تهیه گزارش های مالی و صورت حساب های حسابداری در شکل های مختلف.

 کارهای فوق به این دلیل انجام می‌شود که افراد مشغول در سازمان‌های مختلف مانند بانکها و سایر نمادها بتواند از آنها استفاده کنند افرادی که تحصیلات دانشگاهی لازم را ندارند قبل از حسابدار بودن دفتردار هستند چراکه گزارش‌هایی که این افراد ارائه می‌دهند استاندارد نبوده و به اندازه کافی سبک سنگین نشده اند.

  هدف رشته : حسابداری رشته حسابداری جزو رشته های خدمات رسان به مردم می باشد لذا نتیجه فعالیت هایی که یک حسابدار انجام می دهد می تواند کمک شایانی به تصمیمات اخذ شده در بعد اقتصادی به افرادی که در شرکت‌های مختلف مشغول هستند باشد از این رو مهم ترین هدف های رشته حسابداری این است که نیروهای انسانی متخصص در جمع آوری طبقه بندی ثبت کردن خلاصه کردن اطلاعات و در نهایت تهیه گزارشهای مالی آموزش داده و مشغول شوند.

 بازار کار این رشته در ایران : افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند فرصت‌های زیادی جهت اشتغال دارند و باید امیدوار باشند که در یک شرکت کوچک یا بزرگ خصوصی و دولتی و یا سازمان‌های مختلف به کار مشغول شوند، رنج حقوق این کارکنان گسترده بوده و با توجه به سابقه کار و میزان تحصیلات این افراد میزان حقوق آنها می‌توانند از حد پایین تا بالا باشد آنها همچنین می توانند حسابدار مالی، مدیریت قسمت مالیات بیمه و نیز زمینه های مختلفی که با حسابرسی و حسابداری ارتباط دارند به کار مشغول شوند. به طور کلی می‌توان گفت که این افراد حداقل حقوق آنها ۹۰۰ هزار تومان و حداکثر ۳ میلیون تومان می باشد.

 

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/معرفی-رشته-حسابداری-از-صفر-تا-صد2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان