شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

زبان تامیل : قدیمی ترین زبان جهان

معمولا وقتی از زبان های قدیمی میگوییم صحبت از زبان هایی مانند هیبرو،فارسی و ایسلندی می شود.اما جالب است بدانید قدیمی ترین و کهن ترین زبان جهان ( تا جایی که میدانیم ) زبان تامیل است.

تامیل ( به تامیلی ( தமிழ்  :از زبان‌های کلاسیک دراویدی است. این زبان عمدتاً توسط تامیل‌ها در جنوب هندوستان،سنگاپور و سری‌لانکا و در میان تامیل‌های مهاجر در بسیاری از دیگر کشورها (به ویژه شبه جزیره مالایا( تکلم می‌شود.در سال ۱۹۹۶ این زبان هجدهمین زبان پرمتکلم دنیا بود و ۷۴ میلیون نفر در سراسر جهان آن را صحبت می‌کردند.

این زبان جزئی از خانواده زبان دراویدی (مشتمل بر تعدادی از زبان های بومی جنوب و شرق هند) محسوب می شود.محققان کتیبه هایی به زبان تامیل پیدا کرده اند که تاریخ آنها به قرن سوم قبل از میلاد باز می گردد.

تامیل‌ها (به تامیلی: தமிழர்) یک قوم بومی استان تامیل نادوی هند و شمال شرقی سریلانکا است. اکثر آن‌ها به زبان تامیلی سخن می‌گویند و تاریخ نوشته آنها به دو هزار سال پیش بر می‌گردد. بیشتر تامیل‌ها هندو هستند و اقلیت مسلمان، مسیحی و جین نیز در میان آنان حضور دارند.

جوامع تامیل مهاجر نیز در بسیاری از نقاط جهان به ویژه مالزی، سنگاپور، بریتانیا، کانادا، آفریقای جنوبی، موریس و رئونیون حضور دارند. تامیل ها از نظر جمعیت اولین قوم در جهان هستند که هیچ کشوری ندارد.

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/زبان-تامیل-:-قدیمی-ترین-زبان-جهان-6.html

دیدگاه کاربران

احمد گردینی :

با درود تامیل به معنای خورشید است و تادوئ به معنی سرزمین می باشد . اریایی هستند

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان