جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بررسی رشته های علوم پزشکی

 

بررسی رشته های علوم پزشکی

1)داروسازی

رشته ی داروسازی ازبازارکارخوبی برخوردار است.دریک بیمارستان به ازای هر110 تخت، یک پزشک داروساز بالینی و دو پزشک داروساز عمومی مورد نیاز است.

چون این رشته بازار کار بسیار خوبی دارد،حدود 90% فارغ التحصیلان جذب بازار کارمیشوند.که از بین آنها 80% درصدشان در داروخانه ها و20%مابقی  وارد صنایع داروسازی و کارخانه های لوازم آرایشی وبهداشتی میشوند.علاوه بر این فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در بخش تحقیقات داروخانه ها یا در بخش داروهای گیاهی مشغول به فعالیت شوند.



2)دندان پزشکی

اینگونه پیش بینی میشودکه بازار کاراین رشته در سال های آتی به عات پیشرفت بهداشت درکشور کاهش یابد وازحالت دندان پزشکی عمومی خارج شده و جنبه تخصصی تر پیدا کند.درحال حاضر بازار کار خوبی دارد به ویژه درمناطق وروستاهای  محروم نیاز شدید به دندان پزشک کاملا محسوس است.

به ازای هر 100 هزار نفر درمناطق محرم یک دندان پزشک وجود داردکه در تهران به ازای هر 5 یا 6 هزارنفر یک دندان پزشک وجوددارد.این رقم نشان دهنده ی افزایش تعداد فارغ التحصیلان این رشته درتهران وکمبود آنها درشهرستان ومناطق محروم است.


3)علوم آزمایشگاهی

برای شناخت علت های ایجاد بیماری های گوناگون دربیمار، رشته علوم آزمایشگاهی به وجود آمده.این رشته راه تشخیص و معالجه بیماری های مختلف را سهل تر کرده است.این رشته به خاطر کمک به شناخت و تشخیص بیماری یکی از پرمراجعه ترین رشته های دانشگاهی است و به دلیل توسعه و اهمیت امر بهداشت ،از بازار کار خوبی برخوردار بوده است و فارغ التحصیلان این رشته به آسانی میتوانند وارد بازار کار شوند.



4)پزشکی

چون این رشته یک رشته کاربردی با زیرشاخه های فراوان است از بازار کار بسیارعالی برخوردار است.فارغ التحصیل های این رشته بعد از گرفتن مدرک دکتری و پایان تحصیلات میتوانند در زمینه های زیر آغاز به فعالیت کنند:
-طبابت در بیمارستانها و درمانگاه های دولتی و خصوصی

-معالجه بیماران در مطب های شخصی

-سرپرستی مراکزبهداشت شهری و روستایی

-فعالیت ها و کارهای تحقیقاتی در زمینه ارتباط با بیماری های مختلف

-همکاری باسازمان های دولتی و خصوصی

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/بررسی-رشته-های-علوم-پزشکی4.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان