جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

آغاز فعالیت خودروهای بدون راننده در دانشگاه‌های اسپانیا

دانشکده Cantoblanco واقع در دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا از بیستم سپتامبر ۲۰۲۱ میزبان خودروهای الکتریکی بدون راننده‌ای است که دانشجویان و کارکنان دانشگاه را در مسیر داخلی دانشگاه حمل می‌کند.
اتوبوس‌های الکتریکی خودران جدید دانشگاه مادرید به گونه‌ای طراحی شده است که نظارت بر تردد آن‌ها از راه دور به طور کامل امکان‌پذیر است ضمن اینکه، مسافران نیز از امینت بسیار بالایی در این خودروها برخوردار خواهند بود. پیش از این یعنی در اکتبر سال ۲۰۲۰، مینی‌بوس الکتریکی بدون راننده فوق مسیر سه کیلومتر و ۸۰۰ متری محوطه دایره‌ای دانشکده Cantoblanco را سپری کرده اما با اختلالات متعددی مواجه شده بود. خودروی سابق از امکاناتی نظیر تکنولوژی لیدار یا فناوری سنجش از راه دور برخوردار بود که در این روش از طریق تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور منعکس شده، فاصله‌ها اندازه‌گیری می‌شود.
اختلالات موجود در مینی‌بوس الکتریکی سابق، باعث توقف فعالیت آن‌ها در دانشگاه مستقل مادرید شد که این امر، طراحان را به اصلاح نقص‌های موجود سوق داد. در پی تلاش‌های بی‌وقفه این افراد، تعداد دو وسیله لیدار دیگر و همچنین سخت‌افزار پیشرفته‌ای به امکانات اتوبوس افزوده شد که در نتیجه آن، امنیت مسافران در سطح بالاتری قرار گرفت.
علاوه بر این، بهبودهای دیگری در نرم‌افزار خودرو صورت گرفته است که به مسیریابی بهتر اتوبوس کمک می‌کند ضمن این که سیستم ترمز خودرو را روان‌تر می‌کند. این تغییرات سرعت اتوبوس الکتریکی بدون راننده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد که به سهم خود می‌تواند امنیت افراد سوار بر آن و همچنین عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اطراف را تضمین کند.
هر خودروی الکتریکی بدون راننده در دانشگاه مستقل مادرید از ۶ صندلی برای مسافران برخوردار است که همگی دارای کمربند ایمنی است. خودروی جدید در مجموع ۱۲ مسافر را در هر بار تردد حمل می‌کند که نیمی از آن‌ها باید به صورت ایستاده سفر خود را ادامه دهند.

Link: https://faratarjome.ir/u/news/آغاز-فعالیت-خودروهای-بدون-راننده-در-دانشگاه‌های-اسپانیا0.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان