پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

آشنایی بارشته فیزیوتراپی

آشنایی بارشته فیزیوتراپی

فیزیوتراپی،یکی ازرشته های پیراپزشکی است ومیتوان گفت یک رشته توانبخشی به شمار میرود.به طور کلی اساس کاراین رشته به این صورت است که چگونه بااستفاده از عوامل وپدیده های فیزیکی همچون،نور،گرما،صدا ،سرما و برق و.....ویا روش های دیگروتمرینات فیزیکی افرادی را که به سبب برخی بیماری ها دچارضعف و یا آسیب فیزیکی شده اند بهبود بخشیده و درمان نمایند.

این رشته به عنوان یک حرفه مراقبت بهداشتی با قسمت های مختلف بدن  مثل مغزواعصاب،عصب عضلانی _ اسکلتی،قلبی عروقی،تنفسی درارتباط میباشد.

دراین رشته از یک سری وسیله استفاده میشود که ازآنها برای رفع معلولیت .کاهش درد و....استفاده میشود.البته تمام مرحله های معالجه  یک شخص این وسایل نیست و باتوجه به معاینه وتشخیص فیزیوتراپ یکسری حرکات ورزشی ودرمانی هم به طور مکمل استفاده میشودکه طول دوره ی درمان را میتواندسرعت بخشدوبه صورت ترکیبی و تکمیلی با وسایل الکتریکی این حرکات انجام میشود.
برای مشکلات ارتوپدی همچون شکستن استخوان ها،کیفوز،پارگی مینیسک،فتق دیسک بین مهره ای،کشیدگی وپارگی تاندون عضلات،کف پای صاف،پاضربدری،پاپرانتزی،لغزش مهره های ناحیه کمر،قطع عضو و.....از فیزیوتراپ میشود کمک گرفت.

این رشته یکی از رشته های علوم پزشکی است که  بازارکاربسیارمناسبی دارد وروزبه روز درحال رشد میباشد.افزایش امیدبه زندگی، بیشترشدن جمعیت سالمند درجامعه  وکمشدن فعالیت و ورزش نیز مزید برعلت شده که این رشته رفته رفته بیشتر رشدکند.

درکشور ما امکان تحصیل در مقطع های کارشناسی ارشد ودکترای رشته فیزیوتراپی نیز وجود دارد.
درخارج از ایران اکثر دوره ها 5 ساله وشامل هردو پایه کارشناسی و کارشناسی ارشدهستند اما این دوره هابه شکل جدا ازهم ارائه میشوند.
اولین ومهم ترین فاکتور برای گرفتن پذیرش درتمام کشورهای خارجی برای تحصیل دراین رشته،درتمامی کشورها داشتن مدرک زبان معتبر مثلا آیلتس،تافل میباشد.بعضی ازدانشگاه ها مخصوصا درمقاطع ارشد و دکتری به دانشجو بورسیه کامل میدهند و برخی دیگه صرفا یک سری هزینه هارا پرداخت میکنند.

رشته فیزیوتراپی را پردرآمدترین رشته در رابطه با ورزش میدانند زیرا بسیاری از ورزشکارهای حرفه ای  درحین تمرین و فعالیت دچار آسیب ومصدومیت میشوند وممکن است تا ماه ها و مدت ها نتواند در رشته خود فعالیت کنند؛به همین سبب برای بهبود وضعیت خود و به دست آوردن سلامتیشان به فیزیوتراپیست مراجعه میکنند.

جالب است بدانید که نشستن زیاد نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث افزایش بازار کار این رشته میشود.
به سبب اینکه در این عصر بسیاری از کارها پشت میز و با کارکردن بارایانه صورت میپذیرد ،صدمه ها ی بسیار زیادی بر افراد وارد میشود،وبه همین سبب افرادمجبور میشوند برای بهبود اوضاعشان به مرکزهای فیزیوتراپی مراجعه کنند.

لازم به ذکراست که درآمد ماهیانه همه فیزیوتراپ هایکسان نیست زیرا تجربه،مهارت و سابقه آن ها بایکدیگر تفاوت دارد.

 

Link: https://faratarjome.ir/u/news/آشنایی-بارشته-فیزیوتراپی1.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* فراترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.
new order new order
ورود به سیستم
- فراموشی گذرواژه ؟
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :

خبری شد خبرتان خواهیم کرد!

آیا سوالی دارید؟

سوال خود را با ما در میان بگذارید

تماس با پشتیبانی

ورود به سیستم


تماس با پشتیبان